De Gevolgen van slecht slapen op een rijtje.


Slaap is in ieder geval een soort onderhoudsbeurt. ’s Nachts krijgen je lichaam en geest de kans om bij te komen van de dag. Slaap je te weinig, dan herstel je lichamelijk en psychisch onvoldoende.

Als je moe bent, neemt je concentratie af en reageer je minder snel. Bovendien raak je sneller geïrriteerd, neemt je coördinatie af en verwerk je informatie langzamer.
Slechter leren: Slaap speelt een belangrijke rol bij denken en leren. Een slaaptekort beïnvloedt deze cognitieve processen op verschillende manieren. Als je moe bent, kun je minder goed nadenken en je aandacht ergens bijhouden en ben je niet zo alert. Het zorgt voor een slechtere concentratie. Bovendien neemt je vermogen om problemen op te lossen af. Dit maakt het lastiger om leerstof op te nemen.Daarnaast heb je slaap nodig om informatie op te slaan. ’s Nachts verwerk je de indrukken en de informatie die je overdag hebt opgedaan.

Gezondheidsproblemen: Naar schatting kampt 90 procent van de mensen met slapeloosheid daarnaast met een ander gezondheidsprobleem. Slaapstoornissen en chronisch slaaptekort verhogen het risico op:
  • Hartaanval,

  • Hartfalen,

  • Onregelmatige hartslag,

  • Hoge bloeddruk,

  • Beroerte,

  • Diabetes type 2,

  • Depressie


Depressie: Na een slechte nacht ben je de volgende dag misschien chagrijnig of somberder dan anders. Langdurig slaapgebrek en slaapstoornissen kunnen zelfs bijdragen aan het ontstaan van een depressie. Mensen die een lange tijd slecht slapen, lopen meer risico op het ontwikkelen van depressieve klachten.
Veel mensen met een depressie slapen slecht. Een minderheid van de mensen met depressieve klachten slaapt juist extra veel.

Huidveroudering: Je hebt je schoonheidsslaapje echt nodig. Na een avondje doorhalen, heb je de volgende dag misschien al last van een pips gezicht en dikke ogen. Aanhoudend slaapgebrek kan zelfs leiden tot meer fijne lijntjes, donkere kringen onder de ogen en een doffe huid.Als je weinig slaapt, maken je bijnieren meer cortisol aan. Dit hormoon komt ook vrij als je gestrest bent. Cortisol heeft een aantal negatieve effecten op je huid. Zo vermindert het de productie van hyaluronzuur, waardoor je huid droger wordt. Bovendien beschadigt het de barrièrefunctie van je huid. Daarnaast wordt het collageen in je huid stugger en kan een teveel aan collageen er zelfs voor zorgen dat er collageen wordt afgebroken.

Gewichtstoename: Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat weinig slapen het risico op overgewicht vergroot en het moeilijker maakt om wat af te vallen. Dat komt niet omdat je tijdens het slapen veel calorieën verbrandt.Als je slecht slaapt, maak je meer van het hormoon ghreline aan. Ghreline wekt de eetlust op. Heb je een slaaptekort, dan produceer je juist minder van het hormoon leptine. Kortom: je krijgt meer trek. Bovendien zorgt een slaaptekort uiteraard voor vermoeidheid, waardoor je waarschijnlijk minder beweegt en meer trek krijgt in energierijk voedsel.

Hoe pak je slecht slapen aan? Als je slecht slaapt, door wat dan ook, dan komen er negatieve gedachten, waardoor je weer last krijgt van stress. Of juist andersom, je hebt last van stress en daardoor ga je slechte slapen en blijft je brein malen!

Heb je last van stress of van negatieve gedachten of slaap je slecht? Dan is deze mp3 echt wat voor jou! De mp3 is speciaal voor dit doel gemaakt, de proefpersonen die hem hebben uitgeprobeerd ervaren na 3 nachten al een verschuiving in het slaap gedrag, maar ook in hun gedachten en energie. De bedoeling is om deze mp3 10 dagen achter elkaar te gebruiken, waardoor er een blijvend positief resultaat ontstaat.

De mp3 wordt speciaal ingesproken voor jou en als je hem voor het slapen aanzet, dan val je èn snel in slaap èn word je uitgeruster en positiever wakker.

Wanneer je de mp3 aanzet werkt dat op je onderbewuste, het is hierbij goed als je direct in slaap valt.

Je onderbewuste neemt de boodschap sneller op dan dat jij bewust doet!


Wat is het onderbewuste:

Dat is datgene wat ons beschermd, die ons oplossingen geeft wanneer we het het even niet meer weten. Datgene die onze hele film van van ons hele leven nog voorhanden heeft! Dat lijkt voor veel mensen raar, maar dat is het niet. Ons onderbewuste zorgt voor ons, misschien zijn wij daar niet altijd blij mee, dat kan, maar het is wel goed bedoeld en effectief. Ons onderbewuste heeft altijd het beste met ons voor. En daarom kan je je onderbewuste aanspreken op wat je wilt.

Wat daarvoor een hele goed oplossing is deze mp3, hierin wordt je onderbewuste aangesproken. Wel handig wanneer je dit een keer bewust hoort, terwijl je wakker bent. En mooi…zo mooi!

Hierna kan je elke nacht gaan slapen met die mp3, op jou geschreven en met jouw naam! En dat gaat meer en meer landen in je systeem, daarbij kan je gewoon slapen, want je onderbewuste regelt dat.

En waarom zou je dat niet proberen, je vertrouwd je onderbewuste toch en zo niet hij/zij doet toch dat wat goed voor je is.

Dus ga voor een mp3 geschreven op jou en met jouw wensen! Een link voor de Mp3 wordt via Wetransfer naar de email verzonden en deze kan je dan downloaden op je computer of mobiel zodat deze makkelijk geluisterd kan worden.

Koos Vorrinkstraat 15

4463 TX  Goes

0031 6 5171 4769

edithpieterson@gmail.com

Edith Pieterson

Hypnotherapeut en Coach

K.v.K. 66906539

BTW Nr.: NL002116270B78

ING: NL65INGB0008007752

BIC: INGBNL2A